A Google rövid idő alatt a világ legnagyobb keresőjévé nőtte ki magát, és lényegében az internetes keresés szinonimájává vált. Mindez pedig arra enged következtetni, hogy a SEO optimalizálás minden cég és magánszemély számára fontos, aki komolyan szeretné venni az online ügyintézést és az internetes imázs tökéletesítését. A legfőbb cél a keresési lista élére történő jutás. Nyilván azt, hogy egy adott kifejezésre a honlap hányadik helyen szerepel ezen a bizonyos listán, számtalan minden befolyásolja. Például fontos, hogy mennyire jól van felépítve technikailag az oldal, de az is lényeges, hogy mennyire van jól megírva adott kulcsszóra, témára vagy épp kifejezésre a honlap. Továbbá nagy befolyással bír az is, hogy pontosan hány weboldal hivatkozik vissza a honlapra. A szakemberek persze tudják, hogy ezek a legfontosabb tényezők. De ezeken kívül temérdek egyéb tényező szerepet játszik a Google rangsorolásban. A SEO optimalizálás három fő részre bontható: technikai, on-page és off-page keresőoptimalizálás. Ha ezeket komolyan veszi a magánszemély vagy épp a vállalkozás, akkor biztos, hogy javul a keresési listán a helyzete.
A SEO ellenőrzés számos tényezője
A keresőoptimalizálás során nem szabad megfeledkezni a technikai és on-page megoldásokról. Sokan ezt a kettőt egy kategóriába sorolják, ami nem feltétlenül hiba, de külön kezelni a kettőt szerencsésebb lehet a SEO ellenőrzés tekintetében. Bármilyen projektről is legyen szó, a technikai SEO-t érdemes előre venni. Ez biztosítja ugyanis, hogy az oldalt indexelni tudja az algoritmus, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta. A technikai SEO ellenőrzés tehát mindennek az alapja, hiszen erre építhető fel az on-page keresőoptimalizálás, amit követ az off-page. A SEO ellenőrzés során kötelező megvizsgálni, hogy mennyire gyors az oldal, milyen jó az UX része, mennyire mobilbarát. Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos lett napjainkban a mobilbarát jelleg. A kangadesign.hu oldalon még többet lehet megtudni erről.
2 thoughts on “SEO optimalizálás: technikai, on-page és off-page”