A profi módon gyártott Fiat 500 alufelni

fiat 500 alufelni

A keréktárcsák többféle módon készülnek. A mostani, azaz legújabb Fiat 500 alufelni egyik csúcstechnológiás gyártási módszere a préskovácsolás. A hideg folyatásos technológia lényege egy alacsony nyomású öntőgépben rejlik. Ennek a használatát követően jöhet a második lépés, amikor a szakemberek a formát megpörgetik és kívülről felmelegítik. Ezen folyamat során a tárcsa peremrészére görgőfejek nyomódnak és ezt préselve egy irányba feszítik épp úgy, ahogy azt a korongozó fazekas csinálja. A Fiat 500 alufelni pereme olyan teherbírású lesz ennek a folyamatnak köszönhetően, akárcsak a kovácsolt változaté.

Nagy előny még itt, hogy az ár is reális marad. Az O·Z Fiat 500 alufelni régóta készül ilyen technikával. Érdekességként megemlíthető, hogy a cég ezt a módszert használta akkor is, amikor Forma-1-es keréktárcsákat gyártott. A hideg folyatásos technológiát más vállalkozás nem is használja, és az O·Z az egész módszer titkát a mai napig nem árulta el senkinek. Annyit még tudni kell itt, hogy egyéb Fiat 500 alufelni gyártók a kovácsolt alumíniumtárcsa minőségszintjét igyekeznek minél jobban megközelíteni az azt igénylő iszonyatos költségek kordában tartásával egyidejűleg.

Mit kell tudni a kovácsolt Volvo XC90 felni fajtáról?

A kovácsolt keréktárcsák a csúcskategóriát jelentik. Egy kovácsolt Volvo XC90 felni hihetetlenül magas nyomáson kerül előállításra, egyetlen alumíniumtömbből. A végtermék pedig roppant tömör és ellenálló, ezért a kovácsolt Volvo XC90 felni típusok hihetetlenül alacsony súlyúak. Az így kapott produktumok régóta luxustermékeknek számítanak, főleg az alkalmazott technológiák, szerszámok, eszközök és bizony a fejlesztési költségek miatt.

Említést érdemelnek még a többrészes Volvo XC90 felni modellek. A többrészes felnik gyártási módszerei semmiben sem különböznek az egyéb megoldásoktól. Az egyetlen eltérés, hogy az egyes elemek külön készülnek. Emiatt pedig nagyon sokféle alapanyag és eljárás kombinálható. Vannak olyan keréktárcsák, amiknek a középső gyűrűje öntött magnézium, míg a perem kovácsolt alumínium.